Skip to content
31 grudnia 2010 / Aragwain

„Playing-Paused” – brak odtwarzania MPD

Concrete Speaker Tripod

Image by Voxphoto via Flickr

Natrafiłem na taki właśnie problem. Nie wiadomo czemu ncmpc nie chciał odtwarzać muzyki. Gdy naciskałem „Enter” na pół sekundy status zmieniał się na „Playing”, następnie nieubłaganie na „Paused”. Co ciekawe, po jakimś czasie nagle znów zaczynał poprawnie działać.

Zajrzałem do loga. Okazało się, że to dlatego, że program nie potrafił się połączyć z PulseAudio. A więc stworzyłem urządzenie, odnoszące się do ALSAy i od wtedy nie mam żadnych problemów. Jak to zrobić?

Otwieramy konfigurację MPD i wpisujemy do niej:

audio_output {
type                    "alsa"
name                    "Karta"
options                 "dev=dmixer"
device                  "plug:dmix"
}

I tyle. Restartujemy mpd i cieszymy się znów bezproblemowym odtwarzaniem plików.

Skomentuj

